Facebook

Πώς να επιτύχετε την ταχύτερη αποκατάσταση των τραυματισμών!

Ο δρόμος προς την πλήρη ανάκαμψη δεν είναι πάντα εύκολος. Τις περισσότερες φορές, είναι ένα μακρύ και απαιτητικό ταξίδι. Ευτυχώς, υπάρχουν πολλές μέθοδοι που μπορείτε να αξιοποιήσετε για να επισπεύσετε τη διαδικασία της αποκατάστασης και να επιστρέψετε δυναμικά στη ρουτίνα σας. Στο παρόν άρθρο ασχολούμαστε με τις μεθόδους αυτές, ως συνήθειες που σας ενθαρρύνουμε να ακολουθήσετε για να επιτύχετε με περισσότερη ευκολία στους στόχους σας. 

Διατηρήστε το νου σας διαυγή, κοιμηθείτε καλά.

Ως ο πλέον αποτελεσματικός τρόπος ανάρρωσης, ο καλός ύπνος, πρέπει να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας σας όσον αφορά στις συνήθειες που είναι καλό να υιοθετήσετε. Εάν δεν απολαμβάνετε έναν σταθερό (και ανενόχλητο) ύπνο 7-9 ωρών κάθε βράδυ τότε είναι πιθανό να υπάρχει στέρηση ύπνου.

Ως αποτέλεσμα η φυσική διαδικασία επούλωσης των τραυμάτων του σώματός σας είναι λιγότερο αποτελεσματική, οδηγώντας σε μια πιο αργή αποκατάσταση. Επιπλέον, η στέρηση ύπνου εξασθενεί το νου σας, οδηγώντας σε διανοητική κόπωση και βραδύτερους χρόνους αντίδρασης, αυξάνοντας την πιθανότητα περαιτέρω τραυματισμών.

Αποφύγετε τους τραυματισμούς με παρατήρηση του εαυτού σας.

Ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγετε έναν τραυματισμό που εξελίσσεται σε χρόνιο, είναι μέσω της γνώσης και παρατήρησης του εαυτού σας. Θα πρέπει, δηλαδή, να προσέχετε ιδιαίτερα τα σημάδια που εμφανίζει το σώμα σας, ειδικά όταν μιλάμε για πόνο ή δυσφορία. Ωστόσο, θα πρέπει να μάθετε να ξεχωρίζετε έναν πόνο, ο οποίος μπορεί να προέρχεται από ένα σοβαρό υποκείμενο πρόβλημα, από τον πόνο ενός απλού τραυματισμού ή μία δυσφορία κατά την καθημερινή σας άσκηση. 

Να τρέφεστε σωστά, ιδιαίτερα μετά από τραυματισμό.

Όπως ένα σπίτι που χρειάζεται συντήρηση και αποκατάσταση των ζημιών, κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με το σώμα σας. Φυσικά, όπως σε ένα σπίτι, δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιαδήποτε υλικά για την ανοικοδόμησή του – χρειάζεστε τα σωστά υλικά. Εκτός από τα προφανή όπως υδατάνθρακες, λίπη και άφθονη πρωτεΐνη, το καλύτερο που θα μπορούσατε να προσφέρετε στον οργανισμό σας θα ήταν τα ιχνοστοιχεία, όπως βιταμίνες και μέταλλα από φρούτα και λαχανικά. Τα ιχνοστοιχεία κάνουν πραγματικά θαύματα κατά τη διαδικασία αποκατάστασης. Όχι μόνο την επιταχύνουν, αλλά υποστηρίζουν, επίσης, κυτταρικές διαδικασίες, οι οποίες είναι υπεύθυνες για τη διασφάλιση της σωστής αποκατάστασης των κυττάρων.

Ενισχύστε τα οστά σας.

Ενώ αναρρώνετε από τραυματισμό, σας συνιστούμε να ενισχύετε τα οστά σας. Πώς; Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να γίνει αυτό είναι μέσω μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής. Φροντίστε να συμπεριλάβετε πολλά φρούτα, λαχανικά και πρωτεΐνες. Επιπλέον, αυξήστε την πρόσληψη ασβεστίου, βιταμίνης D και βιταμίνης Κ αποφεύγοντας ταυτόχρονα γεύματα με χαμηλές θερμίδες.

Να κάνετε διατάσεις κάθε μέρα.

Το να διατηρείτε το σώμα σας ευλύγιστο και ευέλικτο είναι απαραίτητο, όχι μόνο για την αποφυγή τραυματισμών, αλλά και για την αποκατάστασή του. Με το stretching διασφαλίζετε, ότι οι μύες και οι τένοντές σας παραμένουν εύκαμπτοι και υγιείς ενώ ταυτόχρονα βοηθάτε στο να αποφεύγεται η συστολή τους, αλλά και στο να γίνονται πολύ σφιχτοί. Πιο συγκεκριμένα, σας συνιστούμε να πραγματοποιείτε διατατικές ασκήσεις stretching για 10-15 λεπτά την ημέρα. Προσοχή οι διατάσεις πρέπει να εκτελούνται με το σώμα χαλαρό και την αναπνοή ήρεμη και βαθιά.

Κάντε φυσικοθεραπεία.

Η μέθοδος της φυσιοθεραπείας, όχι μόνο θα σας βοηθήσει να επιταχύνετε τη διαδικασία αποκατάστασης, αλλά και να ανακτήσετε μυϊκή δύναμη, ευελιξία και λειτουργικότητα. Δεδομένου, ότι οι φυσιοθεραπευτές είναι εξειδικευμένοι στην σωστή αποκατάσταση των τραυματισμών, είναι απόλυτα ασφαλές να πούμε, ότι η ανάρρωσή σας θα ωφεληθεί τα μέγιστα από τη φυσικοθεραπεία. Προσπαθήστε να έχετε αυτό στο μυαλό σας και να μην σταματήσετε την προσπάθεια μέχρι να φτάσετε στην πλήρη αποκατάσταση.

Μείνετε ενυδατωμένοι.

Είτε αναρρώνετε από κάποιο τραυματισμό είτε όχι, οφείλουμε να τονίσουμε όσο τίποτε άλλο το παρακάτω: παραμείνετε ενυδατωμένοι. Τα σώματά μας, αποτελούμενα κατά 70% από νερό, χάνουν διαρκώς νερό, κυρίως λόγω της εφίδρωσης και της αποβολής περιττών ουσιών.

Συνιστά επιτακτική, λοιπόν, ανάγκη να διατηρούμε το σώμα μας ενυδατωμένο, ώστε να διασφαλίζουμε, ότι όλες οι εσωτερικές φυσιολογικές διαδικασίες λειτουργούν ομαλά. Το να πίνετε άφθονο νερό θα επιταχύνει τη διαδικασία αποκατάστασης, θα σας βοηθήσει να αποβάλετε τις τοξίνες από το σώμα σας, να διατηρήσετε την καλή λειτουργία των αρθρώσεων και των μυϊκών ιστών, ενώ συγχρόνως απαλύνει και το αίσθημα του πόνου.

Να έχετε εμπιστοσύνη στη διαδικασία της αποκατάστασης.

Γνωρίζατε ότι το παρατεταμένο στρες μπορεί να εμποδίσει σημαντικά την αποκατάσταση τραυματισμών; Όχι μόνο θα απορυθμίσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα, μειώνοντας την ικανότητα του οργανισμού να αντιδράσει, αλλά επίσης αυξάνει δραματικά τη δραστηριότητα των επινεφριδίων, οδηγώντας σε συσσώρευση κορτιζόλης. Τα υψηλά επίπεδα κορτιζόλης στο σύστημά σας έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της αρτηριακής πίεσης, του σακχάρου στο αίμα και των επιπέδων χοληστερόλης, γεγονός που θέτει σε κίνδυνο την ικανότητα του σώματός σας να θεραπεύεται.

Έχοντας επίγνωση των καταστάσεων που συνήθως σας προκαλούν στρες, αλλά συγχρόνως και των τεχνικών ελέγχου του, όπως η κοιλιακή αναπνοή, μπορείτε να κάνετε την ανάρρωσή σας γρήγορη και πολύ λιγότερο δυσάρεστη. Καταλαβαίνουμε, ότι μερικές φορές αυτό δεν είναι απαραίτητα εύκολο στην πράξη.

Ανεξάρτητα, όμως, από αυτό, είναι σημαντικό να διατηρείτε μια θετική στάση. Η ανάρρωση από τραυματισμό δεν είναι εύκολη και θα πρέπει να κάνετε μικρά και σταθερά βήματα βελτίωσης κάθε μέρα και τα πράγματα θα οδηγηθούν μόνο προς το καλύτερο!

Δοκιμάστε ήπιες ασκήσεις.

Όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως, η ανακούφιση από το άγχος είναι ένας θαυμάσιος τρόπος επιτάχυνσης της αποκατάστασης τραυματισμών. Κάνοντας ήπιες ασκήσεις για τουλάχιστον 5-10 λεπτά την ημέρα, θα είστε σε θέση να βελτιώσετε την υγεία και την ευεξία σας, να μειώσετε τα επίπεδα κορτιζόλης και να επιταχύνετε την ανάρρωσή σας.

Source: https://nivamd.com/10-great-habits-to-speed-up-injury-recovery/