Πρόληψη πτώσεων και άσκηση για μεγαλύτερες ηλικίες!

Για πολλούς ενήλικες, η διαδικασία της γήρανσης περιλαμβάνει απώλεια δύναμης, ενέργειας και διάθεσης. Αυτή η αδυναμία και η μειωμένη ενέργεια που συσχετίζουμε με την ηλικία, όπως η δυσκολία να περπατήσει κάποιος μία απόσταση, να ανέβει τις σκάλες, να μεταφέρει κάτι, είναι κυρίως εξαιτίας την απώλειας μυϊκού ιστού (σαρκοπενία). Για την απώλεια σε μυϊκή δύναμη ευθύνεται κυρίως η έλλειψη δραστηριότητας.

Πρόληψη πτώσεων στην τρίτη ηλικία

Οι πτώσεις είναι κοινές σε άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω, και είναι η κύρια αιτία τραυματισμού σε αυτές τις ηλικίες. Οι συνέπειες από μία πτώση μπορεί να είναι κάποια κάκωση, πόνος, μειωμένη λειτουργικότητα, έλλειψη εμπιστοσύνης του ηλικιωμένου στον εαυτό του για τις καθημερινές του δραστηριότητες, μειωμένη ανεξαρτησία και αυτονομία.

Η πλειονότητα των πτώσεων συμβαίνει εξαιτίας πολλών αλληλένδετων παραγόντων. Η δύναμη, η ευλυγισία, η ισορροπία και ο χρόνος αντίδρασης θεωρούνται ως οι πιο σημαντικοί παράγοντες κινδύνου για πτώση, οι οποίοι όμως μπορούν να βελτιωθούν. Ένας άνθρωπος, ακόμα και στα 90 του χρόνια μπορεί να βελτιώσει τη δύναμη και την ισορροπία του ώστε να καταφέρει σταθερότητα και να αποφύγει τις πτώσεις.

ασκηση σε συνδυασμο με ακουστικη δονηση
φυσικοθεραπεία

Ο καλύτερος τρόπος για να διατηρηθεί το μυϊκό σύστημα σε καλή κατάσταση είναι ένα πρόγραμμα ενδυνάμωσης και ισορροπίας σε συνδυασμό με ήπια αεροβική άσκηση. Το πρόγραμμα άσκησης σε συνδυασμό με την εστιασμένη ακουστική δόνηση είναι ένα πρόγραμμα νευρομυϊκής συναρμογής, ενδυνάμωσης και μεγιστοποίησης της ισορροπίας, το οποίο έχει σχεδιαστεί ειδικά για την πρόληψη των πτώσεων στην τρίτη ηλικία. Περιέχει ασκήσεις ενδυνάμωσης και διάτασης των μυών των ποδιών και ασκήσεις ισορροπίας, οι οποίες με τον καιρό αυξάνουν σε δυσκολία. Οι ασκήσεις διαρκούν περίπου 30 λεπτά, επαναλαμβάνονται 2- 3 φορές την εβδομάδα στην αρχή και ποιο αραιά μετά, και συνίσταται περπάτημα 2 φορές την εβδομάδα.

Αν γίνεται τακτικά, η προπόνηση ενισχύει τα οστά και τους μύες και βοηθάει το άτομο να διατηρήσει τη δύναμή του και την ανεξαρτησία του. Το πρόγραμμα είναι ασφαλές για άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιών, συμπεριλαμβάνοντας και τα άτομα που έχουν κάποια προβλήματα υγείας. Για την ακρίβεια, αυτά τα άτομα είναι που θα επωφεληθούν περισσότερο από το πρόγραμμα ενδυνάμωσης καθώς συνίσταται σε πολλές παθολογικές καταστάσεις, όπως αρθρίτιδα, διαβήτης, οστεοπόρωση, παχυσαρκία, καρδιολογικά και μυοσκελετικά προβλήματα.

Οφέλη της κινησιοθεραπείας σε άτομα τρίτης ηλικίας:

  • Μυϊκή ενδυνάμωση, αύξηση του εύρους κίνησης, αύξηση της ταχύτητας κίνησης.
  • Βελτίωση του καρδιαγγειακού και αναπνευστικού συστήματος, αύξηση της αντοχής.
  • Βελτίωση της ισορροπίας, του νευρομυϊκού ελέγχου των κινήσεων, του χρόνου αντίδρασης.
  • Διατήρηση και αύξηση της πυκνότητας των οστών.
  • Βελτίωση των καθημερινών δεξιοτήτων.
  • Βελτίωση της πνευματικής διαύγειας και τόνωση της μνήμης.
  • Συναισθηματική και διανοητική ευεξία.

Γνωρίζετε ότι:

Ο συνδυασμός της φυσικοθεραπείας και του βιοϊατρικού βελονισμού μπορεί να βοηθήσει σε ένα ευρύ φάσμα μυοσκελετικών και νευρολογικών διαταραχών καθώς και στην αντιμετώπιση του χρόνιου πόνου.

Η Σουζάνα Λουκογιαννάκη εξηγεί πως συνδυάζεται η φυσικοθεραπεία και ο βιοϊατρικός βελονισμός