Uncategorized

Πως η άσκηση και ο βελονισμός ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα

Ασκηση και Βελονισμός

Το ανοσοποιητικό σύστημα είναι αυτό που μας κρατά υγιείς και βοηθά στην αποτροπή και την καταπολέμηση των παθογόνων μικροοργανισμών. Ένα υγιές και ισορροπημένο σώμα έχει ένα ισχυρό και αποτελεσματικό ανοσοποιητικό σύστημα. Όλες οι καταστάσεις που μας εξαντλούν, μας στρεσάρουν και μας κουράζουν, μειώνουν την ανοσία και θέτουν σε κίνδυνο τον τρόπο με τον οποίο το σώμα μας ανταποκρίνεται στα παθογόνα αιτία.

Με μικρές απλές αλλαγές στις συνήθειες μας, είναι σχετικά εύκολο για τον οργανισμό μας να αποκαταστήσει γρήγορα και αποτελεσματικά ένα κουρασμένο ανοσοποιητικό σύστημα.

Οι τρόποι για να ενισχύσουμε την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος είναι:

  • Η διατροφή. Πρέπει να επιλέγουμε τροφές καλής ποιότητας, σε κατάλληλες ποσότητες, ώστε να δίνουμε στο σώμα μας την ποικιλία και τα θρεπτικά συστατικά που έχει ανάγκη.
  • Η ξεκούραση. Ο επαρκής και αναζωογονητικός ύπνος αποκαθιστά την ενέργεια του σώματος.
  • Καθημερινές χαλαρωτικές συνήθειες όπως το ντους, το διάβασμα, η συζήτηση με ένα φίλο, κ.ά., μειώνουν τα επίπεδα του στρες.
  • Ή άσκηση. Η ήπια καθημερινή άσκηση συμβάλει στην καλή λειτουργία του οργανισμού και σε ένα αποτελεσματικό ανοσοποιητικό σύστημα.

Η τακτική άσκηση και το ανοσοποιητικό σύστημα

Η τακτική ήπια άσκηση ενισχύει την ανοσία, βελτιώνει την αμυντική δραστηριότητα του οργανισμού και τη μεταβολική υγεία.

Τα δεδομένα επιστημονικών ερευνών υποστηρίζουν ότι η σχέση μεταξύ της μέτριας άσκησης και του κινδύνου ασθένειας, είναι αντιστρόφως ανάλογη.

Είναι γνωστή η θετική επίδραση της άσκησης στο κυκλοφορικό, αναπνευστικό και μυοσκελετικό σύστημα. Σε όλα αυτά προσθέτουμε και την αντιφλεγμονώδη δράση που παρουσιάζει η ήπια άσκηση.

Ενώ, ο κίνδυνος ασθένειας αυξάνεται στους αθλητές κατά τη διάρκεια περιόδων εντατικής προπόνησης και ανταγωνισμού εξ αιτίας του στρες και της εξάντλησης, δεν ισχύει κάτι τέτοιο για τους ήπια ασκούμενους, στους οποίους βελτιώνεται η ανοσολογική απάντηση και μειώνονται οι δυσλειτουργίες που σχετίζονται με την ηλικία.

Στις περιπτώσεις που η άσκηση δεν είναι εφικτή λόγω πόνου ή περιορισμών του μυοσκελετικού συστήματος, η φυσικοθεραπεία μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργικότητα και να βοηθήσει ώστε κάθε ένας, σε οποιαδήποτε ηλικία, να είναι σε θέση να ακολουθήσει την άσκηση που του ταιριάζει.

Ο βελονισμός και το ανοσοποιητικό σύστημα

Σε περιπτώσεις  που τα παραπάνω βήματα δεν είναι αρκετά ή χρειάζεται επιπλέον βοήθεια, οι συνεδρίες βελονισμού υποστηρίζουν και ενισχύουν την ανοσία. Επιστημονική έρευνα δείχνει ότι ο βελονισμός αυξάνει τα λευκά αιμοσφαίρια στο σώμα και συνδράμει το ανοσοποιητικό σύστημα επιτρέποντάς του να αντιδρά γρήγορα και αποτελεσματικά σε απειλές.

“Ο βελονισμός και η ανοσία” μια μελέτη που δημοσιεύθηκε από το Evidence-Based Complementary & Alternative Medicine, αξιολόγησε την αποτελεσματικότητα του βελονισμού για τη διέγερση ή τη ρύθμιση του ανοσοποιητικού συστήματος, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι “το αντιφλεγμονώδες αποτέλεσμα του βελονισμού μπορεί να είναι ένας πολύ σημαντικός υποκείμενος μηχανισμός στη θεραπεία ασθενειών. Σημειώνεται επίσης ότι η πρόληψη πριν από την έναρξη των ασθενειών ή η παρέμβαση σε ένα πρώιμο στάδιο ασθενειών είναι πολύ καλύτερη από τη θεραπεία μετά την έναρξη της ασθένειας, ενώ ο βελονισμός μπορεί να χρησιμοποιηθεί παράλληλα με τη ιατροφαρμακευτική αγωγή”.

Οι περισσότεροι άνθρωποι γνωρίζουν το βελονισμό ως θεραπεία για πολλές ειδικές καταστάσεις και για την αποτελεσματική του δράση στην ανακούφιση από τον πόνο. Σημαντική παράμετρος είναι ότι ο βελονισμός μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, δρώντας προληπτικά στις ασθένειες, και ενισχυτικά στη βελτίωση της λειτουργίας και της ισορροπίας του οργανισμού.

Top